data-srcset

Wyprawa na Chełmiec

Wolny weekend, piękna pogoda, czas wybrać się na spacer w góry. Wybraliśmy Chełmiec i nie zawiedliśmy się.

W poszukiwaniu kolejnych ciekawych szlaków, wybraliśmy się na wycieczkę w okolice Wałbrzycha aby wykorzystać piękną pogodę i odpocząć od miejskiego zgiełku. Za cel obraliśmy Góry Wałbrzyskie i znajdujący się tam Chełmiec. Jest to szczyt należący do Korony Gór Polski, wchodzący w skład Masywu Chełmca. Szlak wiodący na szczyt jest bardzo łatwy, idealny na lekki i przyjemny spacer.

Z Wrocławia wyjechaliśmy z samego rana. Naszym celem była miejscowość Boguszów – Gorce i znajdujący się tam parking zlokalizowany przy samym szlaku (link do mapy). Na miejsce dojechaliśmy po około 1,5 godzinie jazdy i rozpoczęliśmy wejście na szczyt Chełmca.

Początek wycieczki

Szlak na szczyt to dobrze utrzymana gruntowa droga, której przebycie nie sprawia żadnych trudności. Po drodze mijaliśmy wielu turystów, rodziny z dziećmi, osoby starsze. Możemy spokojnie polecić ten szlak dla każdego, kto chce wybrać się na spokojny spacer. Pogoda dopisała, widoki były piękne a panujący na szlaku spokój pozwalał na odprężenie się po ciężkim tygodniu.

Szlak wiedzie początkowo przez polanę, by wyżej przejść w leśną drogę. Przy drodze możecie zobaczyć stacje drogi krzyżowej wyryte w kamiennych płytach.

Zielony szlak na Chełmiec
Droga na Chełmiec
Stacja drogi Krzyżowej
Skrzyżowanie szlaków

Wejście na szczyt Chełmca zajęło nam około godzinę, na górze zastaliśmy mnóstwo turystów korzystających z pogody, piekących kiełbaski na ogniskach i odpoczywających w rodzinnym gronie. Na szczycie znajduje się również wieża widokowa, na którą można wchodzić bez żadnych opłat. Jako że kolejka na wieże była dosyć spora, zdecydowaliśmy się podbić pieczątki w naszych książeczkach PTTK i Korony Gór Polski i ruszyliśmy w drogę powrotną.

Miejsca na ognisko na szczycie Chełmca
Wieża widokowa
Pięczątki ze szczytu Chełmca
Widoki ze szlaku

Ze szczytu można wrócić tą samą drogą, którą wchodzi się na górę ale można też wybrać alternatywny żółty szlak. Nie jest on już tak łagodny jak główny szlak zielony dlatego wybiera go zdecydowanie mniej turystów. Pozwala on jednak na podziwianie widoków, gdyż w niektórych miejscach rośnie mniej drzew co pozwala zrobić kilka fajnych zdjęć. My do zejścia wybraliśmy właśnie szlak żółty, aby nacieszyć oczy świetnymi widokami.

Zejście na żółty szlak
Widok na Góry Wałbrzyskie
Widoki z żółtego szlaku
Żółty szlak

Cała wycieczka trwała około 2,5 godziny i nie była zbyt męcząca. Można śmiało powiedzieć że jest to świetna trasa na weekendowy spacer i nie sprawi ona żadnych trudności podczas jej pokonywania. Polecamy tą trasę na weekendowy spacer.

Więcej zdjęć z naszego wyjazdu znajdziecie na naszym instagramie: (kliknij tutaj)

Więcej informacji na temat szlaków wiodących na Chełmiec znajdziecie tutaj : (link do artykułu).