Artykuł sponsorowany

Co do kubka termicznego – kawa czy herbata? Zdradzamy, co pić na szlaku

Wyprawy górskie to nie tylko wysiłek fizyczny, ale także niesamowite przygody i zapierające dech w piersiach widoki. Warto jednak pamiętać, że podczas długich wędrówek po szlakach nasz organizm potrzebuje odpowiedniego nawodnienia i energii. Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie sobie ciepłego napoju na szlaku jest użycie kubka termicznego. Ale co powinno się w nim znaleźć się – kawa czy herbata? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Kubek termiczny jako nieodłączny towarzysz górskich wypraw

Kubek termiczny to nieodłączny towarzysz każdego miłośnika górskich wypraw. Dlaczego? Po pierwsze, pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury napoju przez wiele godzin. Nic tak nie poprawia nastroju i nie dodaje energii jak łyk gorącej kawy czy herbaty po długim marszu w chłodnym, górskim powietrzu.

Nie bez znaczenia jest również praktyczność, którą może pochwalić się kubek termiczny. Jest lekki, wytrzymały i łatwy do przenoszenia. Kupując dobry jakościowo model, nie musisz się też martwić o szczelność czy długość utrzymywania ciepła. Duży wybór kubków o różnej pojemności i ciekawym designie czeka np. w ofercie Coffeedesk, w której znajdziesz też zaparzacz do kawy czy herbaty.

Kawa czy herbata w góry? Rozwiewamy wątpliwości

Kiedy już zdecydujesz się na zabranie kubka termicznego na szlak, pojawia się pytanie: co w nim przygotować – kawę czy herbatę?

Zacznijmy od kawy, która jest doskonałą opcją dla osób, które potrzebują nie tylko porannej dawki kofeiny. Na szlaku może okazać się znakomitym źródłem energii, zwłaszcza w trudniejszych momentach wędrówki. Zawarta w niej kofeina pobudza oraz poprawia koncentrację i wytrzymałość, co jest niezwykle ważne podczas długich i wymagających tras.

Warto jednak pamiętać, że nadmierne spożycie kawy może prowadzić do odwodnienia. Właśnie dlatego pij ją z umiarem i nie ograniczaj się wyłącznie do niej. Miej też pod ręką wodę lub napój izotoniczny.

Alternatywą dla kawy jest herbata, która ma wiele zalet. Po pierwsze, jest łagodniejsza dla organizmu i nie powoduje tak gwałtownych skoków energii. Jest również mniej kwasowa, a co za tym idzie – sprawdzi się u osób z wrażliwym żołądkiem.

Na górskie wypady jest w szczególności polecana zielona herbata. Dlaczego? Ze względu na zawarte w niej antyoksydanty i jej regeneracyjne działanie. Pamiętaj jednak, że jej właściwości zależą od odpowiedniego przygotowania, dlatego warto wyposażyć się wcześniej w zaparzacz do herbaty. Inną opcją jest też herbata czarna albo ziołowa (z mięty, rumianku i lub lipy), która pomaga w utrzymaniu równowagi wodnej w organizmie.

Co jeszcze można pić na szlaku?

Ciepła kawa i herbata to tylko dwie z wielu smacznych opcji. Co jeszcze sprawdzi się na szlaku? Zdecydowanie woda niegazowana, którą warto mieć zawsze pod ręką. Oprócz niej polecamy również napoje izotoniczne, soki owocowe, a jeśli szukasz czegoś ciepłego – gorącą czekoladę lub kakao, które – podobnie jak kawę i herbatę – możesz przelać do kubka termicznego.

0 0 Głosy
Article Rating
Subskrybuj!
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze